Je to obecně pojatý systémově dynamický simulátor, který se zabývá strategickým řízením retailera. Na základě stanovení cílů, strategií, politik vnitřního fungování a situace na trhu (spotřebitelé, dodavatelé) je možné sledovat pravděpodobný vývoj a dopady vybraných manažerských rozhodnutí.
Zajímavostí asi je, že jsou brány v úvahu nejen tvrdé, ale i měkké vlivy. Takže lze například do určité míry sledovat dopady spokojenosti zaměstnanců jak na ekonomiku, tak i na fluktuaci apod.
Simulátor se skládá z následujících vzájemně provázaných subsystémů, které určují jeho dynamiku:
- ekonomický subsystém - na úrovni rozvahy, výsledovky a cash-flow
- produkční subsystém - zásobování zbožím, řízení sítě prodejen, personální řízení
- řídící subsystém - vnitrofiremní kultura, organizační struktura, strategie apod.
- trh - konkurenceschopnost a poptávka
Nicméně stejně tak je možné jej používat jako systém pro podporu strategického rozhodování, na základě kterého lze po zkalibrování na konkrétní situaci sestavovat velmi rychle a efektivně plány, testovat strategie i politiky řízení v jednotlivých subsystémech. Zároveň se jedná i o zajímavý nástroj pro krizové řízení a risk management, protože lze snadno a rychle testovat a nacházet postup řešení pro celou řadu scénářů, jakkoliv nepravděpodobných.
Pro informaci následuje ukázka části produkčního systému - řešení vybraných politik při řízení sítě prodejen.
Žádné komentáře:
Okomentovat